De Waterman in Wateringen is volledig gerenoveerd en sinds 3 mei feestelijk heropend. Vanaf vandaag, donderdag 12 juni, is ook de vernieuwde zonneweide weer toegankelijk – precies op tijd voor de zomerse temperaturen die deze week worden verwacht. “De zon gaat dubbel schijnen”, aldus het zwembadteam. De heropening van De Waterman markeert het succesvolle slotstuk van een bewogen periode. Op 23 maart 2023 protesteerden honderden kinderen tegen de voorgenomen sluiting van het bad. Mede dankzij hun inzet en de vasthoudendheid van vrijwilligers en bewoners besloot de gemeenteraad van Westland uiteindelijk om de benodigde renovatie te financieren. De afgelopen twee jaar is er hard gewerkt aan een grondige vernieuwing van het bad en de faciliteiten. Burgemeester Arends en voorzitter Leo Zwinkels openden op 3 mei 2025 officieel het vernieuwde zwembad. Sindsdien is er al volop gezwommen, ondanks enkele beperkingen door de aanleg van de zonneweide. De nieuwe zonneweide is voorzien van drainage, geëgaliseerd en opnieuw ingezaaid. Door een lange droge periode was intensief sproeien nodig om het gras te laten groeien. Inmiddels is het gras volgroeid en kunnen bezoekers vanaf vandaag weer volop gebruikmaken van het zon- en liggedeelte. Vanwege het verwachte zomerse weer opent De Waterman op donderdag 12 en vrijdag 13 juni al om 12.00 uur haar deuren, twee uur eerder dan normaal. Het bad draait inmiddels ruim een maand en met meer dan 900 verkochte abonnementen is de heropening een groot succes. Dankzij de inzet van vrijwilligers, gemeente en betrokken burgers is De Waterman weer een bruisend middelpunt van de Westlandse zomer.
